Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków
Czym jest deklaracja?
To rodzaj ankiety w której podaje się:
- imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby,
- adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw,
- informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach,
- numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie),
- adres e-mail (opcjonalnie).
Kogo dotyczy deklaracja?
Każdego właściciela lub zarządcę budynku lub lokalu który posiada źródło ciepła o mocy do 1 MW.
Kiedy składam deklarację?
Od 1 lipca 2021r.
- Dla nowo powstałych budynków – w terminie 14 dni od dnia uruchomienia nowego źródła ciepła lub spalania paliw.
- Dla istniejących budynków – w terminie 12 miesięcy.
W jaki sposób mogę złożyć deklarację?
- W formie elektronicznej – poprzez portal zone.gunb.gov.pl (wymagane jest posiadanie profilu zaufanego lub e-dowodu)
- W formie papierowej – poprzez wypełnienie oraz złożenie odpowiedniego formularza (wzory dostępne w załącznikach) w Urzędzie Miasta.