Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków

Czym jest deklaracja?

To rodzaj ankiety w której podaje się:

  1. imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby,
  2. adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw,
  3. informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach,
  4. numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie),
  5. adres e-mail (opcjonalnie).

Kogo dotyczy deklaracja?

Każdego właściciela lub zarządcę budynku lub lokalu który posiada źródło ciepła o mocy do 1 MW.

Kiedy składam deklarację?

Od 1 lipca 2021r.

  1. Dla nowo powstałych budynków – w terminie 14 dni od dnia uruchomienia nowego źródła ciepła lub spalania paliw.
  2. Dla istniejących budynków – w terminie 12 miesięcy.

W jaki sposób mogę złożyć deklarację?

  1. W formie elektronicznej – poprzez portal zone.gunb.gov.pl (wymagane jest posiadanie profilu zaufanego lub e-dowodu)
  2. W formie papierowej – poprzez wypełnienie oraz złożenie odpowiedniego formularza (wzory dostępne w załącznikach) w Urzędzie Miasta.
https://youtu.be/ZzRuaq3l4Nk